Contactcenter medewerker

Je voert telefoongesprekken met klanten om producten te verkopen of informatie te krijgen. Tijdens het bellen zet je alle informatie die je krijgt in de computer. 


Contactcenter medewerker is iemand die...

  • vragen van klanten beantwoordt
  • telefonisch producten en diensten verkoopt
  • telefonische enquêtes afneemt
  • schriftelijke en elektronische vragen beantwoordt
  • opdrachten die telefonisch of via de mail binnenkomen uitvoert of doorstuurt

In het kort...

Je voert telefoongesprekken met klanten om producten te verkopen of informatie te krijgen. Tijdens het bellen zet je alle informatie die je krijgt in de computer. 


Past het bij je?

Klantvriendelijk In je functie heb je de hele dag contact met (potentiele) klanten. Het is daarom belangrijk dat je sociaal vaardig bent. Je informeert en adviseert de klant ten behoeve van de dienstverlening en neemt klachten in behandeling. Je hebt empathisch vermogen, toont sensitiviteit en bent kritisch ten opzichte van jezelf.

Harde werker Je hebt een sterke behoefte om productief te zijn. Je bent gedreven om mislukkingen te vermijden en successen te behalen. Je bent zelfverzekerdheid, gedreven, ijverig en vol van energie. Verder is de Contactcenter medewerker gedisciplineerd, stressbestendig en accuraat,

Commerciële instelling Je benadert je functie vanuit een commercieel oogpunt. Je hebt doorzettingsvermogen en kunt goed kritiek en tegenslagen incasseren.

Wat je kortom nodig hebt is:

  • klantgerichtheid
  • stressbestendigheid
  • doorzettingsvermogen
  • overtuigenskracht

Waar werk je?

Je werkt bij een contactcenter van profit organisaties en bedrijven in de reclame, media, IT, recruitment of financiële sector. Meestal gaat het om direct sales/business to business (B2B).


Je loopbaan

Er is voldoende vraag naar contactcenter medewerkers, aangezien lang niet iedereen geschikt voor dit werk is. Door de economische crisis en opkomst van het Bel Me Niet Register zijn bedrijven wel wat voorzichtiger geworden met het opzetten van contactcenters. Je kunt eventueel doorgroeien naar contactcenter teamleider of commercieel medewerker binnendienst.


Salaris

Als je net begonnen bent als contactcenter medewerker, verdien je tussen de 1300 en 1550 euro bruto per maand.

Beroepen met bureauwerk

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info

Sector: Economie
Domein: Economie en administratie

Meer info