Contactcenter teamleider

Je hebt de leiding over ongeveer tien tot twintig contactcenter medewerkers. Je vertelt je team welke werkzaamheden zij die dag gaan uitvoeren. Soms geef je ook instructies aan een groep.


Contactcenter teamleider is iemand die...

  • de dagelijkse leiding heeft over een team van medewerkers
  • verantwoordelijk is voor de personeelsplanning
  • medewerkers informeert, begeleidt en coacht
  • (nieuwe) projecten met opdrachtgevers bespreekt
  • doelstellingen en prestaties van het team bespreekt en beoordeelt

In het kort...

Je hebt de leiding over ongeveer tien tot twintig contactcenter medewerkers. Je vertelt je team welke werkzaamheden zij die dag gaan uitvoeren. Soms geef je ook instructies aan een groep. Je stuurt de medewerkers tijdens het werk aan. Je coacht en begeleidt ze en houdt de voortgang van het werk in de gaten. Nieuwe collega’s werk je in. Je bespreekt nieuwe projecten met je opdrachtgever en je begeleidt die projecten. Het is ook je taak ervoor te zorgen dat medewerkers op het juiste moment in het systeem met het project kunnen starten. Je houdt in de gaten of de doelen worden gehaald.


Past het bij je?

Leiding geven Je bent in staat leiding te geven aan een team en kunt ook een individueel team(lid) begeleiden en coachen. Vanzelfsprekend beschik je over goede sociale en contactuele vaardigheden. Daarnaast kun je goed organiseren. Je bent stressbestendig en alert.

Harde werker Je bent gedreven om mislukkingen te vermijden en successen te behalen. Je bent zelfverzekerd, gedreven, ijverig en vol van energie.

Commerciële instelling Je wilt graag verkopen en productief zijn. Je bent ook een doorzetter en kunt goed omgaan met kritiek en tegenslagen.

Wat je kortom nodig hebt is:

*sociale vaardigheden

  • stressbestendigheid
  • doorzettingsvermogen
  • overtuigingskracht

Waar werk je?

Je werkt bij een contactcenter van profit organisaties en bedrijven in de reclame, media, IT, recruitment of financiële sector. Meestal gaat het om direct sales/business to business (B2B).


Je loopbaan

Je kunt doorgroeien naar de functie van supervisor binnen het contactcenter of met al je leidinggevende ervaring een leidinggevende functie buiten het contactcenter zoeken.


Salaris

Als je net van school komt, verdien je tussen de 2000 en 2300 euro bruto per maand.

Locaties voor de opleiding leidinggevende team/afdeling/project

Leidinggevende team/afdeling/project

Sector Economie
Domein Handel en ondernemerschap
Leerweg BBL, BOL
Niveau 4
Leerjaren 1
ROC Mondriaan
Leerweg Duur Locatie
BBL, BOL 1 Aspasialaan
Den Haag

Locaties voor de opleiding contactcenter teamleider

Contactcenter teamleider

Sector Economie
Domein Economie en administratie
Leerweg BBL, BOL
Niveau 4
Leerjaren 3

mboRijnland

Leerweg Duur Locatie
BBL, BOL 3 Betaplein
Leiden